اهداف برندینگ کارفرمای موفق

مینچنگتون (۲۰۱۰) معتقد است نیمی از برندینگ کارفرما را هنر و نیمی دیگر را علم تشکیل داده است که شامل جذب، به کارگیری و حفظ تلاش‌هایی است که به منظور بهبود تصویر کلی شرکت انجام می‌شود. سالیوان (۱۹۹۹) اهداف برندینگ موفق را به صورت زیر بیان می‌کند:

  • حس مالکیت را در میان کارکنان رواج می‌دهد و باعث می‌شود که آنها احساس خوشایندی داشته باشند و برای مخاطبین، مزایای پیوستن به سازمان را تشریح می‌کند.
  • برای شرکت، شخصیتی عام تعریف می‌کند‌ و فرهنگ‌، سبک مدیریتی، برنامه‌های کاری‌ و فرصت‌های موجود برای رشد در سازمان را تبیین می نماید.
  • به محصولات و برند شرکتی کمک می‌کند که با برند استخدام همراستا ‌شوند.
  • به طور مستمر محیط بیرونی را رصد می‌کند و از نگهداری درست و صحیح برند شغلی اطمینان حاصل می‌نماید.
  • بهترین متقاضیان را برای سازمان جذب می‌نماید.

Minchington, B. Employer Brand Leadership – A Global Perspective. Torrens ville: Collective Learning Australia, 2010. 319P. ISBN 978-0-646-53648-4

Sullivan, J. (1999): The changing nature of careers: A review and research agenda, in: Journal of Management, Vol. 25, No. 3, S. 457–۴۸۴٫


 

نویسنده نوشته: جواد فقیهی پور

مشاور و مدرس مدیریت منابع انسانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solve : *
17 + 15 =


شاید دوست داشته باشید

کارگاه آموزشی اعتماد به نفس در معاونت تربیت و آموزش ناجا

مدرس: جواد فقیهی پور (دکتری مدیریت منابع انسانی دانشگاه تهران)

دوره روانشناسی برخورد با مشتری و مدیریت شکایات مشتری در شهرداری منطقه ۱۹ تهران

دوره روانشناسی برخورد با مشتری و مدیریت شکایات مشتری درشهرداری

کتاب مدیریت بازنشستگی کارکنان

Employee Retirement Management مولفین: دکتر ناهید حیدری – دکتر جواد