اهداف برندینگ کارفرمای موفق

مینچنگتون (۲۰۱۰) معتقد است نیمی از برندینگ کارفرما را هنر و نیمی دیگر را علم تشکیل داده است که شامل جذب، به کارگیری و حفظ تلاش‌هایی است که به منظور بهبود تصویر کلی شرکت انجام می‌شود. سالیوان (۱۹۹۹) اهداف برندینگ موفق را به صورت زیر بیان می‌کند:

  • حس مالکیت را در میان کارکنان رواج می‌دهد و باعث می‌شود که آنها احساس خوشایندی داشته باشند و برای مخاطبین، مزایای پیوستن به سازمان را تشریح می‌کند.
  • برای شرکت، شخصیتی عام تعریف می‌کند‌ و فرهنگ‌، سبک مدیریتی، برنامه‌های کاری‌ و فرصت‌های موجود برای رشد در سازمان را تبیین می نماید.
  • به محصولات و برند شرکتی کمک می‌کند که با برند استخدام همراستا ‌شوند.
  • به طور مستمر محیط بیرونی را رصد می‌کند و از نگهداری درست و صحیح برند شغلی اطمینان حاصل می‌نماید.
  • بهترین متقاضیان را برای سازمان جذب می‌نماید.

Minchington, B. Employer Brand Leadership – A Global Perspective. Torrens ville: Collective Learning Australia, 2010. 319P. ISBN 978-0-646-53648-4

Sullivan, J. (1999): The changing nature of careers: A review and research agenda, in: Journal of Management, Vol. 25, No. 3, S. 457–۴۸۴٫


 

نویسنده نوشته: جواد فقیهی پور

مشاور و مدرس مدیریت منابع انسانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solve : *
11 − 5 =


این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شاید دوست داشته باشید

دکتر جواد فقیهی‌پور

افتخارم این است که…

افتخارم این است که… همیشه نسبت به فردای خود کم

دوره MBA در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران (درس مدیریت بازاریابی با رویکردی بر بازاریابی داخلی و خارجی)

برگزاری دوره مدیریت بازاریابی در دوره MBA دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران (با رویکردی بر بازاریابی داخلی و بازاریابی خارجی)