تدوين الگوی پیشايندهای انضباط سازماني در دانشگاه علوم انتظامي امین

 
پژوهشگران:

دکتر محمدحسین عباس‌نژاد

دکتر جواد فقیهی‌پور
حمیدرضا محمدزاده مهنه
   
عنوان فصلنامه: پژوهش‌های دانش انتظامی
رتبه  فصلنامه: علمی پژوهشی
سال انتشار  فصلنامه: ۱۳۹۷
سال/ شماره  فصلنامه:

سال بیستم،  شماره اول (پياپي ۷۸)

لینک دانلود مقاله: http://pok.jrl.police.ir
 

رفرنس‌دهی به مقاله:

عباس‌نژاد، محمدحسین و فقیهی‌پور، جواد و محمدزاده، حمیدرضا (۱۳۹۷)؛ تدوين الگوی پیشايندهای انضباط سازماني در دانشگاه علوم انتظامي امین، فصلنامه پژوهش‌های دانش انتظامی، سال بیستم، شماره ۱٫

چکیده مقاله:

زمینه و هدف: انضباط شالوده و اساس کار نیروهای مسلح است و همواره در اذهان عمومی، دو مقوله انضباط و نیروهای مسلح با همدیگر تداعی معنی پیدا می‌کنند. از سوی دیگر سازمانی که متولی برقراری نظم در جامعه است، خود باید تجلی واقعی آن باشد. این پژوهش قصد دارد الگوی پیشایندهای انضباط سازمانی در دانشگاه علوم انتظامی امین را ارائه نماید.

روش: این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر شیوه اجرا، پژوهشی کیفی است که با استفاده از نظریه داده بنیاد انجام شده است. جامعه آماری پژوهش خبرگان نظامی و علمی دانشگاه امین بوده و حجم نمونه به شیوه گلوله برفی۳۳ نفر بود. دادهها با استفاده از نرم‌افزار MAXQDA 10 تحلیل و ۷۹۰ کد استخراج شده از مصاحبهها در نهایت در قالب سه محور اصلی ساماندهی شدند.

یافتهها و نتایج: پژوهش نشان داد که «توجیه و آموزش»، «تشویقات و تنبیهات» و «ویژگی‌ها و اقدامات فرمانده» در سطح اول، «بازدید و نظارت»، «عدالت سازمانی»، «فرهنگ انضباط‌خواهی و انضباط‌پذیری» و «حفظ منزلت» در سطح دوم و «نشاط سازمانی» و «وضعیت محیط کار» در سطح سوم، پیشایندهای انضباط سازمانی دانشگاه علوم انتظامی امین را تشکیل داده اند.

واژههای کلیدی:

انضباط، دانشگاه علوم انتظامی امین، عدالت، فرمانده، آموزش، نظارت

نویسنده نوشته: جواد فقیهی پور

مشاور و مدرس مدیریت منابع انسانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solve : *
15 + 5 =


این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شاید دوست داشته باشید

دوره MBA در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران (درس مدیریت بازاریابی با رویکردی بر بازاریابی داخلی و خارجی)

برگزاری دوره مدیریت بازاریابی در دوره MBA دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران (با رویکردی بر بازاریابی داخلی و بازاریابی خارجی)

کتاب مدیریت جامعه‌پذیری سازمانی – چاپ دوم

کتاب  مدیریت جامعه‌پذیری سازمانی –  چاپ دوم مولفین: دکتر جواد