عوامل موثر بر درک برند کارفرما

احتمالا کسب و ‌کار شما از قبل دارای یک برند شرکتی کاملا توسعه‌یافته می‌باشد و می‌تواند با استفاده از آن محصولات و خدمات خود را به مشتریان عرضه نماید. یک شرکت برای ارائه تصویری مشابه از خود، به کارکنان فعلی و آینده، باید یک برند کارفرمای کاملا توسعه‌یافته نیز داشته باشد.

  • فرهنگ: فرهنگ یک شرکت به مثابه‌ی چسبی است که تمام اجزای یک سازمان را به یکدیگر متصل می‌کند و شامل ارزش‌ها، چشم‌انداز، ماموریت (رسالت)، زبان کاری، سیستم‌ها، عقاید و عادات می‌باشد. الگویی است متشکل از رفتارها و فرضیاتی که به کارکنان جدید آموخته می‌شود و همچنین شیوه‌های درک و تفکر در مورد شرکت نیز به عنوان بخشی از فرهنگ حاکم بر سازمان تلقی می‌گردد. فرهنگ سازمان بر روش تعامل کارکنان و گروه‌ها با یکدیگر، با مخاطبین و با ذینفعان اثر می‌گذارد.
  • نظرات کارکنان: هنگامیکه کارکنان دیدگاه‌ها و عکس‌های کاری خود را در فضا‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند، نظرات آنها در مورد شرکت از حد قابل ‌انتظار نیز فراتر می‌رود. نظرات کارکنان شما مهم است؛ چراکه آنها قادرند تا به شما در جذب متقاضیانی که در تلاش برای رسیدن و همچنین بهبود فضای داخلی سازمان شما هستند، کمک نمایند.
  • نظرات متقاضیان: بسیاری از قضاوت‌ها، حاصل اولین برداشت‌ها هستند. در حقیقت، روند شکل‌گیری برند کارفرمای شما در طی اولین مصاحبه‌ی کاری آغاز می‌گردد. اگر تجربه‌ی یک متقاضی منفی باشد، یا اگر فرایند مصاحبه، مشکلات عمده‌‌ای داشته باشد، شهرت شما آسیب خواهد دید. اگر تیم منابع انسانی شرکت‌ شما به صورت نامنظم، متکبرانه یا غیرمسئولانه به وظایف خود در این خصوص عمل نماید، مصاحبه شوندگان (متقاضیان) برداشت‌ها و قضاوت‌های منفی در مورد شرکت شما خواهند داشت. ممکن است که حتی این نظرات منفی را با دیگران به اشتراک بگذارند، که در نهایت باعث می‌شود دیگر متقاضیان نیز از ارسال درخواست و رزومه، برای شما صرفنظر کنند.
  • برند شرکت: برند کارفرمای یک شرکت به طور مستقیم در راستای استراتژی شرکت قرار می‌گیرد. مصرف‌کنندگان می‌خواهند مطمئن باشند که آنها در حال خرید کالاها و خدمات از شرکتی هستند که با کارکنان خود به خوبی رفتار می‌کند. تاکنون، چندین شرکت به علت پرداخت نکردن بموقع دستمزد کارکنان یا تایید نکردن بیمه‌ی سلامت آنها به شهرت خود لطمه‌ی جدی وارد کرده‌اند.

منبع:

  • Garibaldi, Alicia (2014), Employer Branding For Dummies, Glassdoor Special Edition, Foreword by Lars Schmidt, John Wiley & Sons, Inc. 111 River St. Hoboken, New Jersey 07030-5774.

نویسنده نوشته: جواد فقیهی پور

مشاور و مدرس مدیریت منابع انسانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solve : *
16 + 30 =


شاید دوست داشته باشید

کارگاه آموزشی اعتماد به نفس در معاونت تربیت و آموزش ناجا

مدرس: جواد فقیهی پور (دکتری مدیریت منابع انسانی دانشگاه تهران)

دوره روانشناسی برخورد با مشتری و مدیریت شکایات مشتری در شهرداری منطقه ۱۹ تهران

دوره روانشناسی برخورد با مشتری و مدیریت شکایات مشتری درشهرداری

کتاب مدیریت بازنشستگی کارکنان

Employee Retirement Management مولفین: دکتر ناهید حیدری – دکتر جواد