بر اساس سندرم قورباغه پخته می‌توان دو مفهوم مدیریت قورباغه‌ای و مدیران قورباغه‌ای را مطرح نمود. به‌گونه‌ای که مدیریت قورباغه‌ای به عنوان پدیده‌ای مطلوب و مدیران قورباغه‌ای نیز به عنوان پدیده‌ای نامطلوب می‌توان در نظر گرفت.

در مدیریت قورباغه‌ای، افراد سعی می‌نمایند تا تغییرات را به مثابه سندرم قورباغه پخته در سازمان و یا محیط پیرامون خود اعمال نمایند به طوریکه این افراد می‌توانند با این رویکرد مدیریتی، محیط خود را به صورت تدریجی لیکن با اثربخشی بالا تغییر دهند.

از سویی مدیران قورباغه‌ای، مدیرانی هستند که نسبت به تغییرات و پویایی‌های محیط درون و برون سازمانی خود، بی‌تفاوت هستند. اینگونه مدیران به صورت سنتی عمل می‌نمایند و بیشتر رویکرد واکنشی نسبت به مسائل دارند به گونه‌ای که سبب بروز مسأله و حتی تبدیل آن به بحران می‌شوند. قطعاً این مدیران به دلیل عدم واکنش چابک و به موقع، سازمان خود را ورطه نابودی می‌کشانند.

نویسنده نوشته: جواد فقیهی پور

مشاور و مدرس مدیریت منابع انسانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solve : *
19 − 3 =


این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شاید دوست داشته باشید

دوره MBA؛ درس مدیریت منابع انسانی مقدماتی در دانشگاه تهران

مدرس: دکتر جواد فقیهی‌پور(دکتری مدیریت منابع انسانی دانشگاه تهران) مدت:

کتاب گیمیفیکیشن در مدیریت منابع انسانی

مولفین: دکتر جواد فقیهی‌پور – دکتر ایوب امیری‌ – دکتر

کتاب مصاحبه رفتاری

مولفین: دکتر جواد فقیهی‌پور – دکتر میثم کشاورز – آرمان