مزایای داشتن یک برند کارفرمای قوی

یک برند کارفرمای قدرتمند، مزایای متعددی در بردارد، زیرا:

  • باعث کاهش هزینه‌های کارمندیابی می‌شود: هر چقدر برند شما در مسیر شناساندن شرکت به مخاطبین به عنوان مکانی که افراد خواهان کار در آن هستند موفق‌تر عمل نماید، هزینه‌ی کمتری را برای جذب کارکنان جدید صرف خواهید نمود. براساس تحقیقی که توسط سایت لینکدین انجام شده است، برندهای قوی حدود ۵۰ درصد به ازای هر استخدام در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کنند.
  • شما را از دیگر رقبایتان متمایز می‌کند: تعریف برند کارفرما فرصتی برای تعریف آنچه که باعث تفاوت شما نسبت به دیگر شرکت‌ها می‌شود فرآهم می‌آورد.
  • میزان حفظ کارکنان را بهبود می‌بخشد: یکی از بخش‌های مهم ساخت برند کارفرما، گوش‌دادن به حرف‌های کارکنان و برطرف نمودن نگرانی‌های آنهاست. با کارکنان خود به خوبی رفتار کنید و بدین صورت احتمال اینکه در کنار شما باقی بمانند و در یافتن افراد با صلاحیت و ماهر به شما کمک کنند را افزایش دهید.

ساخت یک برند کارفرمای مثبت، هیچ ضرری ندارد. یک برند کارفرمای قوی، باعث جذب افراد با استعداد شده، در بین کارکنان فعلی حس افتخار و غرور را برمی‌انگیزد و تصویر شرکت شما را در جامعه بهبود می‌بخشد. در برند کارفرما، علت جذابیت و مناسب بودن کار در یک شرکت معین، بیان می‌شود. پیش از بکارگیری، آن را به خوبی و بادقت تعریف نمایید.

نویسنده نوشته: جواد فقیهی پور

مشاور و مدرس مدیریت منابع انسانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solve : *
5 + 7 =


شاید دوست داشته باشید

کارگاه آموزشی اعتماد به نفس در معاونت تربیت و آموزش ناجا

مدرس: جواد فقیهی پور (دکتری مدیریت منابع انسانی دانشگاه تهران)

دوره روانشناسی برخورد با مشتری و مدیریت شکایات مشتری در شهرداری منطقه ۱۹ تهران

دوره روانشناسی برخورد با مشتری و مدیریت شکایات مشتری درشهرداری

کتاب مدیریت بازنشستگی کارکنان

Employee Retirement Management مولفین: دکتر ناهید حیدری – دکتر جواد