
چالشهای موجود در جذب استعدادها
چالشهای موجود در جذب استعدادها، به خصوص آنهایی که در زمینهی مهندسی نرمافزار، نمایندگان فروش، فعالان عرصهی بهداشت و درمان و مدیران عالی که از مهارت و دانش فراوانی برخوردارند، باعث شده است که اهمیت برندینگ کارفرما، بیش از گذشته افزایش یابد. علاوه براین، وجود رقابت در بین کارکنان فعلی نیز در حال افزایش است. با این حال، حقوق همیشه به عنوان عامل اول و اصلی متقاضیان کار در بازار امروز در نظر گرفته نمیشود. هر چند که براساس مطالعه صورت گرفته توسط Allegis Group Services ، ۸۴ درصد از کارکنان، حتی اگر یک شرکت دیگر کمتر از ده درصد هم به حقوق کارکنان خود اضافه نماید، حاضرند تا کارفرمایان فعلی خود را رها کرده و به سوی این شرکت بشتابند.
در حال حاضر شرکتها مجبورند برای جذب متقاضیان (جوانان جویای کار) تضمینی برای برآوردن نیازهای فعلی و آیندهها آنها نیز ارائه کنند. براساس بررسیهای The Business and Professional Women’s Foundation ، تا سال ۲۰۲۵ در ایالات متحده، حدود ۷۵ درصد از متقاضیان را این دسته از افراد تشکیل میدهند. این گروه از متقاضیان انتظارات متفاوتی نسبت به نسل قدیمیتر دارند. نسلجدید بیش از آنکه به مزایا و حقوق اهمیت بدهند به فرهنگ سازمان، تناسب شخصی، پتانسیل رشد و تعادل بین کار و زندگی اهمیت بیشتری میدهند. علاوه براین، آنها به مبحث کارآفرینی علاقه دارند، یعنی افرادی هستند که میخواهند احساس کنند کارشان بر روی رشد شرکتها اثر میگذارد.
همچنین با در نظر گرفتن توسعهی روز افزون شبکههای اجتماعی، چه بخواهید و چه نخواهید برند کارفرمای شما در معرض دید همگان قرار دارد و اگر شما برند خود را تعریف نکنید دیگران این کار را برای شما و برخلاف میلتان انجام خواهند داد.
در انتها باید گفت، اکثر سازمانها با چهار چالش اصلی در روند کارمندیابی خود روبه رو هستند:
- هزینههای کارمندیابی: برای یافتن افراد بااستعداد و توانا باید بهای سنگینی پرداخت کنید، به خصوص در زمانی که درحال توسعه شعب برای شرکت خود هستید، این مسئله بارزتر میگردد.
- آگاهی: اگر شرکت شما از برندکارفرمای قدرتمندی برخوردار نباشد، ممکن است که متقاضیان از وجود شرکت شما آگاه نبوده و زمانی که در حال استخدام هستید، از این موضوع مطلع نگردند.
- شیوهی کارمندیابی: ایجاد کانالهای پایداری از متقاضیان، برای آنکه در هر زمان که خواستید قادر به انتخاب باشید امری دشوار محسوب میشود. اطمینان از اینکه متقاضیان مناسب میتوانند به راحتی در هنگامی که در حال اتخاذ تصمیمات مهم شغلی هستند شرکت شما را بیابند، عامل بسیار مهمی تلقی میگردد.
- کیفیت متقاضی: گاهی اوقات، متقاضی ایدهآل برای شما، درخواستی ارسال نمیکند و ممکن است که دیگر متقاضیان نیز آن فردی که شما به دنبال آن هستید، نباشند. ممکن است که وقت و هزینهی بسیاری را صرف دستهبندی رزومهی متقاضیانی نمایید که به هیچعنوان صلاحیت تصاحب پُست شغلی مورد نظر را ندارند.
چالشهای فوق، امر برندینگ کارفرما را بسیار مهم و حیاتی نموده است.
منو شبکههای اجتماعی