برندینگ شخصی آنلاین

 
مولفین: دکتر آذر صائمیان
دکتر جواد فقیهی پور
پیشگفتار: مهندس پرویز بیات (دبیر کل انجمن مدیریت ایران)
با همکاری: انجمن مدیریت ایران
شابک: ۹۷۸-۶۰۰-۸۱۷۱-۲۶-۳
سال انتشار: ۱۳۹۵: چاپ اول

۱۳۹۷: چاپ دوم

ناشر: دارالفنون
تعداد صفحه: ۱۸۰
قطع: رقعی
تیراژ: ۵۰۰ جلد

Online Personal Branding


جهت تهیه کتاب‌های معرفی شده در این وب‌سایت با مسئول پخش، آقای زمانی‌فر  (۰۹۳۵۴۲۴۶۸۵۲) تماس حاصل نمایید.


پیش‌گفتار مهندس پرویز بیات (دبیر کل انجمن مدیریت ایران)

یکی از اساسی‌ترین اهداف انجمن مدیریت ایران، تولید، انتشار و گسترش مطالب علمی، کاربردی و نوین در حوزه مدیریت می‌باشد. مجموعه حاضر نیز با این هدف در اختیار علاقمندان به حوزه توسعه و گسترش برند شخصی قرار داده می‌شود. تاکنون تحقیقات و پژوهش‌های بسیاری در زمینه برند محصولات و خدمات شرکت‌ها صورت گرفته است، ولی کمتر به موضوع برند شخصی توجه شده است. این در حالی است که ایجاد و توسعه برند شخصی نیز علاوه بر اینکه به توسعه محصول و یا برند شرکت کمک می‌کند خود نیز می‌تواند عاملی برای موفقیت‌های فردی و سازمانی باشد.

امروزه توسعه سازمانی به تنهایی کافی نیست، افراد باید برنامه‌ریزی برای توسعه برند شخصی خود داشته باشند. افراد قدرتمند، سازمان قدرتمند را می‌سازند و لذا کوشش برای توسعه ویژگی‌های فردی از طریق کسب شایستگی‌ها و ایجاد برند شخصی امری غیر قابل اجتناب در فضای رقابتی است. توسعه روابط با استفاده از تکنولوژی‌های نوین به تقویت برند شخصی نیز کمک می‌کند‌. در این زمینه توانایی و مهارت کار با ابزارهای سخت افزاری و نرم افزاری باید به عنوان یک مهارت پایه برای افراد تلقی شود. یکی از راه‌های توسعه فردی، داشتن برندینگ شخصی است که به شما، کارتان و ارتباطات‌تان، استاندارد خاصی می‌بخشد. برای این منظور به یک استراتژی نیاز دارید که برند شخصی شما را مدیریت کند، چون از طریق این برند، مردم شما را می‌بینند و با همین برند می‌توانید نگرش آنها را نسبت به خود تغییر دهید. ‌برندینگ شخصی آنلاین، ایجاد و توسعه برند در فضای مجازی است که نشان می‌دهد که شما چه کسی هستید، چه کار می‌کنید و چه چیز متفاوتی در شما وجود دارد و چگونه برای بازار هدفتان ارزش‌آفرینی می‌کنید. مطالعه این کتاب از یک سو برای مدیران و کارشناسان سازمان‌ها و از سوی دیگر برای استادان، دانشجویان و علاقمندان به ایجاد و توسعه برند شخصی توصیه می‌گردد.


فهرست مطالب

پیشگفتار

فصل اول: مفاهیم برندینگ شخصی آنلاین

۱-۱- برندینگ شخصی

۱-۲- برندینگ شخصی آنلاین

۱-۳- هویت آنلاین

۱-۴- اعتماد آنلاین

مطالعه موردی: کوین رز

فصل دوم: شهرت آنلاین

۲-۱- مفهوم شهرت آنلاین

۲-۲- شهرت آنلاین در کسب و کار

۲-۳- ساخت و کنترل شهرت آنلاین

۲-۳-۱- با احتیاط در فضای شبکه‌های اجتماعی وارد شوید

۲-۳-۲- شهرت خود را زیر نظر داشته باشید

۲-۳-۳- حفظ حریم شخصی مجازی

پنج گام موثر در کنترل شهرت آنلاین به روایت ویلیام آرودا

فصل سوم: ارتباطات و شبکه‌سازی

۳-۱- ایجاد روابط در بستر فناوری اطلاعات

۳-۲- انتخاب مسیر درست برندینگ شخصی

۳-۳- کمک به دیگران

۳-۴- مثبت صحبت کردن

۳-۵- کسب توجه دیگران

۳-۶- قدردانی صادقانه

۳-۷- شما همانی هستید که می‌نویسید

۳-۸- بایدها و نبایدها در ارتباطات

۳-۹- ابزار ارتباطی رایج در برندینگ شخصی

فصل چهارم: شبکه‌های اجتماعی

۴-۱- شبکه اجتماعی

۴-۲- برندینگ شخصی از طریق شبکه‌ اجتماعی‌

۴-۲-۱- اهمیت روابط حرفه‌ای

۴-۲-۲- بهتر ردیابی کنید

۴-۲-۳- آنلاین ارتباط برقرار کنید

۴-۲-۴- افق‌های فکری خود را وسیع‌تر کنید

۴-۲-۵- تلاش خود را بیشتر کنید

۴-۲-۶- اخبار خود را به اشتراک بگذارید

۴-۲-۷- خودتان را در گوگل جستجو کنید

۴-۲-۸- بی‌عیب و نقص، ایمیل کنید

۴-۲-۹- یک کاربر فعال لینکدین باشید

۴-۲-۱۰- ارتباطات آفلاین خود را آنلاین سازید

۴-۲-۱۱- وضعیت و موقعیت حرفه‌‌ای خود را به اشتراک بگذارید

۴-۲-۱۲- چند کار فرعی آنلاین انجام دهید

۴-۲-۱۳- لینک‌ها را به ایمیل خود اضافه کنید

۴-۲-۱۴- در مورد حضور آنلاین خود کوشا باشید

۴-۳- آنچه که رسانه اجتماعی در مورد شما به کارفرمایان می‌گویند

۴-۳-۱- از تصاویر و ویدئوهای خود در فضای مجازی کاملا آگاه باشید

۴-۳-۲- از صحت تمام مطالب اطمینان حاصل نمایید

۴-۳-۳- تمام مطالب را به اشتراک نگذارید

۴-۴- ابزار وب

۴-۴-۱- شبکه‌سازی اجتماعی

۴-۴-۲- سایت‌های کاریابی

۴-۴-۳- موتورهای جستجو

۴-۴-۴- بلاگ‌ها و میکرو‌بلاگ‌ها

۴-۴-۵- آر.اس.اس

۴-۵- لینکدین

۴-۵-۱- یک پروفایل ۱۰۰% کامل بسازید

۴-۵-۲- یک عکس مناسب را به نمایش بگذارید

۴-۵-۳- تجربیات‌تان را مشخص کنید

۴-۵-۴- مخاطبین‌تان را بارگذاری کنید

۴-۵-۵- به گروه‌هایی که در دنیای حقیقی با آنها در ارتباط هستید، بپیوندید

۴-۵-۶- هر درخواست ارتباطی را شخصی سازید

۴-۵-۷- قبل از ملاقات در مورد افراد تحقیق کنید

۴-۵-۸- بررسی کنید که آیا حضور آنلاین شما، کارفرما پسندانه است

۴-۵-۹- محتوای منفی را کاهش دهید

۴-۵-۱۰- از سیاست شرکت در مورد رسانه‌های اجتماعی آگاه شوید

۴-۵-۱۱- تنظیمات خصوصی را کنترل نمایید

۴-۶- پاسخ‌های حرفه‌ای بدهید

۴-۷- توصیه‌هایی در خصوص فضای مجازی

فصل پنجم: گوگل

۵-۱- اگر در گوگل به دنبال خود نمی‌گشتید چه اتفاقی می‌افتاد؟‌

۵-۲- اهمیت نتایج جستجوی‌ نام شما در گوگل

۵-۳- نتایج جستجو در گوگل

۵-۴- احتمال تصاحب فرصت‌های شغلی را با نتایج گوگل بالا ببرید

۵-۵- دستورالعملی به منظور کنترل نتایج جستجوها در گوگل

۵-۶- تاکتیک‌های پیشرفته برای ارتقاء رتبه‌ی نتایج‌ در گوگل

۵-۷- ضریب گوگل خود را تعیین کنید

فصل ششم: سئوی شخصی

۶-۱- سئوی شخصی

۶-۲- اهمیت سئوی شخصی

۶-۳- کارکرد سئوی شخصی

۶-۴- فاکتورهای موثر بر موتورهای جستجو

۶-۵- تکنیک‌های کلاه سیاه

فصل هفتم: وب‌سایت شخصی

۷-۱- وب‌سایت‌

۷-۲- وب‌سایت شخصی

۷-۴- شش افسانه در خصوص وب‌سایت شخصی

۷-۵- کارکرد وب‌سایت شخصی

۷-۶- محتوای وب‌سایت شخصی

فصل هشتم: بلاگری

۸-۱- شالوده‌ی برند شخصی خود را ایجاد کنید

۸-۲- در دنیای مجازی قابل رویت باشید

۸-۳- وبلاگ‌ها

۸-۴- وبلاگ‌نویسی یا بلاگری

۸-۵- برندینگ شخصی برای بلاگرها

۸-۶- نوشتن یک بیوگرافی

۸-۷- وبلاگ‌نویسی، تنها برای حضور داشتن در فضای مجازی نیست

پیوست‌ها

پیوست شماره ۱؛ جعبه ابزار  برندینگ شخصی آنلاین

پیوست شماره ۲؛ تکمیل بسته

منابع و ماخذ                                                                              

نویسنده نوشته: جواد فقیهی پور

مشاور و مدرس مدیریت منابع انسانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solve : *
24 − 17 =


این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شاید دوست داشته باشید

کتاب مدیریت جامعه‌پذیری سازمانی – چاپ دوم

کتاب  مدیریت جامعه‌پذیری سازمانی –  چاپ دوم مولفین: دکتر جواد

کتاب مدیریت بازنشستگی کارکنان در سازمان تامین اجتماعی

کتاب مدیریت بازنشستگی کارکنان در سازمان تامین اجتماعی مولفین: دکتر